onsdag 6 april 2011

orange vs blond vs svart..spela roll?

okej, de va ett jävla tjafs om de där med ''ginger''. jag menade INGENTING mot någon annan än chelsie,och det vet hon, och hon veeeet att jag DREV med henne. För hon hade drivit med mig precis innan. Vi skulle kunna säga exakt vad som helst till varandra utan att någon av oss tar åt oss, för vi vet båda två att varken hon eller jag tycker de vi säger. om vi säger t.ex. ''fan va ful du är'', de enda vi gör då är att skratta?..jag fattar liksom inte grejen med att ni ska hacka upp er på vad jag och chelsie håller på med. låt oss göra vad vi vill? Vi snackade faktiskt om de här i skolan idag, att få säga och tycka vad man vill. Man får tycka exakt vafan man vill, men man får inte säga vad man vill, vilket jag kan förstå. varför? jooo, FÖR ATT FOLK TAR ÅT SIG. (förutom vissa saker). En lärare frågade mig ba: skulle du bli lika rädd om det kom fram en svensk med kniv som en invandrare med kniv? Jag sa att jag skulle bli mer rädd om det kom fram en som var invandrare. varför fråga han, jo just därför att: 87 % som sitter inne är invandrare, vilket tyder på att invandrare gör mer. MEN jag säger inte att alla behöver göra nåt, vissa är underbaaaara. Men om det är 87 % som sitter inne av dom tyder de ju på att dom gör mer kriminella saker.. Nej, då var jag helt plötsligt ''rasist''? ASSÅ HALLÅ, VART VILL NI KOMMA???? hälften av mina bästa vänner är invandrare, varför skulle jag tycka illa om dom för att jag sa att jag skulle bli mer rädd om det kom från en invandrare än en svensk?.....Men visst, om ni vill att jag ska hålla käften om de så visst. Men häääär i MIN blogg skriver jag vad jag vill, så länge jag inte kränker någon. Och det har jag inte gjort. Men om det där lilla som JAG OCH CHELSIE drev om störde er så sure. Men kom fan inte och klaga sen då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar