onsdag 24 november 2010

LOVE

när man va liten gjorde man alltid kärlekslistor långa som önskelistor till tomten.
högst upp på den stod alltid ens pappas namn, pappa va alltid den bästa killen i världen, oavsett vad!...men allting förändras när man blir ädre, kärleken förändras.
man känner inte samma kärlek för sin pappa som för sin bästa killkompis eller killen man va kär i. kärleken förändras, så äre bara.
och de jag ville säga är nog att de är nog de bästa som finns...kärleken.på alla sätt.
att bli kär är en sak, att bli sviken är en annan sak.
kärleken gör ont i vissa lägen, men kärlek och hat liggar närmast varandra.
Jag har bara vart kär på riktigt en gång & de är nu. jag har aldrig kännt så här för nån annan i hela mitt liv, känslan är obeskrivlig. helt underbar.
nu när man har en som man delar sitt liv med förstår man inte hur man har kunnat klara sig själv så länge. Halva min kropp tillhör en annan person, en person som jag verkligen älskar. min vänsta halva, den där sidan där hjärtat sitter på...den tillhör dig Peter Skönqvist. så försvinner du så försvinner också mitt hjärta & utan ett hjärta kan man inte leva.
alltså....jag kan inte leva utan dig älskling, du är mitt allt.

3 kommentarer:

  1. vadå så du va inte kär i gabbe när ni va tsm elr?
    du skrev ju hela tiden att du älskade han mest av allt?

    SvaraRadera
  2. du uppe , hon kkanske tycker att peter är speciell?
    eller hon kanske inte känner likadant?

    SvaraRadera
  3. klart jag älskade gabbe, men jag va aldrig kär i honom. om du känner honom kan du fråga hur vi blev tsm, de är faktis lite konstigt....men ja,peter är speciell & jag är kär och älskar honom

    SvaraRadera